13.03.2015

Tone Damli lanserer blogg med Aller

Det er Aller Medias salgsselskap for blogg, AdLINK Media, som har signert den populære artisten.

I dag tidlig lanserte Tone Damli sin redesignede blogg ToneDamli.com http://ToneDamli.com

.  Dette er artistens første seriøse inntog i bloggverdenen. Satsingen skjer i samarbeid med mediehuset Aller.

Det er Aller Medias salgsselskap for blogg, AdLINK Media, som har signert den populære artisten. Damli vil dermed inngå i AdLINKs stall av premiumbloggere sammen med kjente navn som Camilla Pihl, Caroline Berg Eriksen, Celine Aagaard, Trine Sandberg/Trines matblogg, Maria Skappel og Emilie «Voe» Nereng.

Tone Damli har tidligere blogget i perioder – nå vil bloggen ToneDamli.com <http://ToneDamli.com> bli et prioritert satsingsområde.
– Vi informerte utvalgte annonsører i forrige uke, og responsen har vært utelukkende positiv. Tone er en av Norges mest profilerte og populære kvinner, og lever et liv som vil gi masse godt blogginnhold for leserne. Det er ingen tvil om at mange av våre annonsører vil få en økt verdi ved å jobbe tett med personen og merkevaren Tone på en god og relevant måte for alle parter. Vi gleder oss veldig, sier Tore Nesheim, daglig leder i AdLINK Media.

Kosthold, trening, mote og skjønnhet
Bloggen ToneDamli.com <http://ToneDamli.com> vil foruten å by på et innblikk i Damlis liv på og utenfor scenen, også omhandle kosthold, trening, mote og skjønnhet.
– Tone er en av de mest kjente personlighetene i Norge, og det knytter seg ekstrem interesse til hennes liv og livsstilsvalg. Derfor har også hennes blogg – når den har vært aktiv – vært svært populær. Vi gleder oss stort over å få Tone med på laget. Blogg er et satsingsområde for Aller, og dette inngår i vår strategi om å bli Norges ledende mediehus innen bloggsegmentet, sier forlagsredaktør Ellen Arnstad i Aller Media.

Damlis nye blogg er utviklet og designet av REDINK digital (tidligere Pingbull), en av Nordens største leverandører av WordPress-løsninger. REDINK er et deleid selskap i Aller-konsernet.
– Vi ser tydelige tegn på at det norske bloggmarkedet er i en modningsfase. Mange større bloggere ønsker seg egne, skreddersydde plattformer i stedet for tradisjonelle blogg-communities. Det at Tone nå tar det skrittet – og samtidig har store ambisjoner for innhold og frekvens – gjør dette til en ekstremt spennende satsing. Her møtes både teknologi, design, innhold og nye kommersielle muligheter – en kombinasjon det har vært inspirerende og lærerikt å jobbe med, sier Petter Svennevik Jensen, teamleder i REDINK.

Topptrimmet blogg
– Vi er veldig fornøyd med avtalen og har stor tro på dette samarbeidet. Tone har vært ivrig etter å komme i gang i flere uker allerede, og vi har bare ventet på at bloggen skulle bli helt perfekt. Til gjengjeld tror jeg det blir fint for henne og vise fram alt som ikke er like perfekt i hennes liv på bloggen. I likhet med oppfinnelsen av hjulet, ilden og internett, er blogg kommet for å bli. Det er et spennende fenomen i medieutvikling som vi har lyst til å være en del av, sier Damlis manager David Eriksen i Eccentric Music.

Hovedpersonen selv er på foreldrepermisjon i Los Angeles, men har kommentert bloggsatsingen i sitt første innlegg på nylanserte ToneDamli.com
– I dag blei min nye blogg lansert. Eg er utruleg fornøgd med jobben Pingbull har gjort, og det føles fint å ha topptrimma bil når ein først skal bli rallykøyrar. Eg har eit mål om å få til minst fire blogginnlegg i veka, men akkurat no er eg så gira at eg har lyst til å oppdatere bloggen heile tida!

Foto: Olav Stubberud/ToneDamli.com