08.04.2016

Derfor er mote og skjønnhet viktig for Aller

Mote og skjønnhet er viktig for Aller. Oppdag mulighetene og bli bedre kjent med merkevarene her.
Aller har mange merkevarer med stort fokus på mote og skjønnhet. Det handler om å guide og inspirere, og i løpet av et år produserer våre redaksjoner over 1500 sider og 1000 nettsaker om temaene.
 

 

- Aller er størst og best på kvinner. Det ser vi på mengde lesing av kvinnemagasinene. Slår man sammen lesertall, hvor mange ganger hvert magasin blir lest og hvor stor andel av magasinet som blir lest, dominerer vi segmentet med 46 %. Og når KK kommer ut hver eneste uke er det klart det blir stor kraft, åpnet Lene Berg-Nielsen (salgssjef) Aller sitt mote- og skjønnhetsseminar med.

Samlet på DOGA var både annonsører, byråer og samarbeidspartnere, som etter deilig frokost fra Funky Fresh Foods var mer enn klare for å la seg inspirere.

God stemning mellom venninner
KK og HENNE er to av Aller sine fremste merkevarer for kvinner. Temaene mote og skjønnhet har en svært viktig plass i stoffmiksen.

- I HENNE er vi opptatt av at det skal være god stemning i hele magasinet, forklarte  HENNE-redaktør Benedicte Wessel-Holst.

- I HENNE er vi opptatt av at mote- og skjønnhetsstoffet skal inspirere og guide, være tett på trender og nyheter, ha dybde og innsikt, treffe kvinner som er høyinteressert i mote og skjønnhet og ikke minst – se fantastisk ut.

I KK, Norges største ukemagasin for kvinner, har redaksjonen som mål å være ”venninnen som guider”:

- Mote- og skjønnhetsstoffet i KK skal være inkluderende og inspirerende, oppleves som råd fra en venninne du stoler på, alltid være oppdatert og på trend, være oppnåelig og nyttig for leserne og gi tips og guiding som funker i hverdagen, fortalte Stine Therese Strand, moteansvarlig i KK.

Våren 2006 startet Aller Media sin digitale kvinnesatsing og lanserte nye KK.no.

- På nye KK.no produserer vi 70-100 saker i uka og nærmere 20% av disse er mote- eller skjønnhetssrelatert. Trend og inspirasjon er hovedsegmentet, men tips og guiding er også viktig. Nye KK.no har uante muligheter og ingen begrensninger, fristet Adele Blystad Cappelen, utgavesjef KK.no.

- KK.no er også det eneste nettstedet i Norge med egenproduserte moteserier, la moteekspert Darja Barannik til.

Vil du vite mer om mulighetene på KK.no? Ta kontakt med Wibecke Bjørntvedt, salgssjef på KK.no 

Suksess satt i system
I februar ble det klart at den profilerte redaktøren Ingeborg Heldal var ansatt som bloggredaktør i Aller. Bloggmarkedsføring har hatt en god utvikling hos både annonsører og bloggere, godt ledet av AdLINK, et datterselskap av Aller Media. Fra Hasle fungerer Ingeborg som et bindeledd mellom Oslo og Bergen, hvor AdLINK har hovedkontor.

- Blogg er det nye inspirasjonsuniverset som tradisjonelt har vært ”eid” av kvinnemagasiner. Blogg handler om de interessefellesskapene som magasinene i Aller Media er sterke på, og blogginnhold er viktig for den digitale kvinnesatsingen både på innhold og trafikk, fortalte Ingeborg.

- Mitt fokus nå er ikke å bygge den største bloggplattformen, men den beste. Hadde jeg vært blogger hadde jeg nok ringt meg selv, for vi arbeider med mange uutfylte synergier. Når vi får alt på plass kommer effekten til å bli helt enorm.

Les også: Suksess satt i system

Trender og event  
Louise Byg Kongsholm, trendforsker og administrerende direktør i danske Pej Gruppen, hadde tatt turen til Oslo for å gi de fremmøtte et unikt innblikk i fremtidens farger og trender.

Ønsker du å få tilsendt hennes presentasjon? Ta kontakt med en av oss i salgsavdelingen.


PS: I 2016 lanserer HENNE eventet Beauty & Relax, en eksklusiv selvpleiedag for damer i alderen 25-50 år. Her er det fortsatt mange muligheter for deg som annonsør. For mer informasjon, kontakt Leandro Povea (eventansvarlig i Aller).