25.10.2016

Konserndirektør for Salg/Marked i Aller Media, Per Brikt Olsen slutter i sin stilling

Olsen går over til stillingen som konserndirektør for forretningsutvikling knyttet til medievirksomheten. Bente Klemetsdal konstitueres i stillingen som konserndirektør Salg/Marked i Aller Media.

- Vi har startet en rekrutteringsprosess for å finne en permanent etterfølger, men for å sikre en kontinuitet i en viktig fase for Aller Media vil Bente Klemetsdal tre inn som konstituert konserndirektør Salg/Marked fra og med 25. oktober 2016 og fram til en ny leder er på plass. Bente kjenner organisasjonen og de muligheter vi i Aller har og jeg er takknemlig for at Bente tar dette ansvaret, sier Dag Sørsdahl, konsernsjef i Aller Media.

Bente er i dag Vice President i Ahead Group Norden. Hun har tidligere vært i konsernledelsen i Aller, og vil nå i en overgangsfase også ha ansvaret for Salg/Marked i den norske konsernledelsen.

- Jeg ser frem til å igjen jobbe med våre kunder sammen med våre flinke medarbeidere i Aller Media, sier Bente Klemetsdal.

Styrket fokus på fremtidige forretningsmodeller
- Aller Media har behov for styrket fokus på fremtidige forretningsmodeller i et fallende annonsemarked, sier Sørsdahl
- Vi er en aktør med selskaper og aktiviteter i mange deler av medieuniverset. Dette gir mange muligheter til å dekke nye behov i markedet. Sammenhengen mellom blogguniverset og de mer tradisjonelle ukepresseposisjonene er et konkret område som vi arbeider med. Per Brikt Olsens nye funksjon har som mål å utvikle og operasjonalisere disse mulighetene.

- Jeg synes det skal bli spennende å fokusere på nye muligheter og litt mer langsiktige perspektiver. Samtidig blir det en overgang å gå fra løpende linjeansvar til mer langsiktig fokus, sier Per Brikt Olsen.

- Jeg har stor respekt for konsernets behov for endringer i en tid med store endringer og jeg føler meg trygg på at de mange flinke menneskene i salgs- og markedsområdet vil oppnå gode resultater med ny leder ved roret.

per-b-o-allerno.jpg

Foto: Aller Media