Nyheter

Andersen og Heldal inn i ledelsen i Se og Hør

Ulf André Andersen er ansatt som ny ansvarlig redaktør for Se og Hør. Ledelsen blir ytterligere styrket med Ingeborg Heldal som utviklingsredaktør.

I januar i år ble det kjent at Ellen Arnstad slutter som Se og Hør-redaktør. Nå er den nye ledelsen av Se og hør på plass.

Mangeårig presse-slugger Ulf André Andersen går fra å være konstituert ansvarlig redaktør til å ha redaktøransvaret på permanent basis. Den tidligere Dagbladet-journalisten har jobbet i Se og Hør siden 2008 og har lang erfaring med Norges største kjendismerkevare, både som redaktør og NK.

Solid presse- og redaktørerfaring
Konserndirektør for Kvinne/tema i Aller Media, Ingrid Skogrand, er fornøyd med å ha fått Andersen på laget.
- Ulf André har svært solid presse- og redaktørerfaring og kan merkevaren Se og Hør godt. I tillegg har han høyere utdanning innen innovasjon og digital ledelse, noe som gjør han godt rustet til å møte de endringene dagens medier står i. Ulf er uten tvil rett person til å lede Se og Hør, og jeg er kjempeglad for å ha han ved roret, sier Skogrand.

Andersen går løs på jobben som sjef for Se og Hør sammen med redaktørene Trond Stensåsen og Jonas Jørstad. Begge har mange års fartstid i kjendisjournalistikken. Andersen får ansvaret for merkevaren både på nett og papir.
- En av de viktigste oppgavene blir å ta ut kjendisjournalistikken i alle kanaler og utnytte ressursene på en best mulig måte. Det blir spennende, sier Andersen.

Sider

Er du en digital forteller? Kan du begeistre? Er du en superdesker som kan skape trafikk og oppmerksomhet i alle kanaler? Vi søker en innholdsprodusent med redaksjonell erfaring til contentavdelingen i Aller Media.
– Vinneren er Josephine Messa, KAM Programmatic i Aller Media, lød det fra scenen på Ballrom i Oslo. En jublende glad vinner mottok prisen som Årets medieselger under «Purple People Award». Mediebyrået Mindshare står bak kåringen.
Etter 26 år i Aller Media slutter Ellen Arnstad (51) som konsernredaktør og sjefredaktør i Se og Hør og seoghør.no. - Jeg vurderer mange spennende muligheter fremover. Jeg har lært ekstremt mye gjennom min lange fartstid i Aller-konsernet. Det skal jeg nå bruke på min jobbreise videre, sier Ellen Arnstad.
Aller Media AS i Norge oppnådde et driftsresultat (EBITDA) på 142,9 MNOK siste år, som er en forbedring på 98 % fra året før.
Byrånettverket Ahead Group er et av Nordens største byrånettverk med en omsetning på rundt 900 mill NOK og 500 medarbeidere. I nettverket i Norge inngår Redink, OMG, NVFT, Hyper og nå også Uniform
Bente Klemetsdal, som har vært konstituert i stillingen som konserndirektør for salg/marked i Aller Media siden oktober, tiltrer nå stillingen på permanent basis. Bente kommer fra stillingen som Vice President i Ahead Group Norden og har også tidligere vært i konsernledelsen i Aller Media.
Skal gjøre nettjournalistikken bedre.
Ny teknologi skal forbedre debattstoffet.
Den profilerte kokebokforfatteren og tv-personligheten Christopher Sjuve (42) er ansatt som ny matredaktør i Aller Media.
Olsen går over til stillingen som konserndirektør for forretningsutvikling knyttet til medievirksomheten. Bente Klemetsdal konstitueres i stillingen som konserndirektør Salg/Marked i Aller Media.
Gjennom sterke posisjoner i nyhets-, aktualitets- og kvinnesegmentet når Aller Media ut til hele 2,8 millioner mennesker viser ferske lesertall.
Jan Thoresen har takket ja til rollen som ny administrerende direktør og ansvarlig redaktør i SOL. Nåværende administrerende direktør, Anette Nordskog, tiltrer en annen rolle i konsernet. Jan overtar helhetsansvaret for selskapet med virkning fra 1. oktober.
Den profilerte motebloggeren Annabel Rosendahl skifter plattform, og blir nå å finne i motebloggporteføljen til Aller Media og AdLINK, sammen med profiler som Darja Barannik, Celine Aagaard, Vanessa Rudjord, Storm Pedersen og Tone Damli.
Motorredaksjonen i Aller Media leverer bilstoff til Norges ledende forbrukernettsted Dinside.no, magasinene Autofil og Gatebil, samt Dagbladet både avis og nett. Redaksjonen består av sju iherdige og genuint bilinteresserte personer i et dynamisk og humørfylt miljø i Norges mest spennende mediehus. Vår multimediereporter har takket ja til nye oppgaver og vi søker nå hans erstatter.
Aller Media søker en matkompetent og digital leder til matredaksjonen i konsernet. Lederen må ha evne til å formidle og administrere redaksjonens oppgaver samt stor interesse for å profilere matsatsningen utad. Evne til helhetsforståelse er en viktig egenskap, og den som tilsettes må ha en sterk faglig og personlig integritet.
Aller Media AS har solgt 100 % av aksjene i Fineart AS til en gruppering bestående av eksterne investorer og nøkkelpersoner i Fineart