03.03.2015

Aller Media er størst og best på kvinner

Vi dominerer kvinnesegmentet og har en solid markedsandel på 46% av GEP-eksponeringene totalt i året. Dette har vi blant annet klart gjennom en strategisk satsning på KK-universet.

Aller Media øker sin markedsandel i kvinnesegmentet med +1,3% og det er svært gledelig at KK har en positiv GEP-utvikling på hele 15,1% sammenlignet med helårstall 2013.

I over 140 år har KK inspirert og guidet norske kvinner, og magasinet har for mange av våre lesere vært en trofast venninne hver eneste uke. Når vi nå skriver 2015 er vi svært stolte over at merkevaren KK har etablert et stort univers hvor vi når frem til norske kvinner gjennom mange ulike kanaler. KK er tilstede i magasin, nett, mobil, sosiale medier, eventer og reiser. 

KK Living
Kraften til KK gjør at vi lykkes med nye magasiner og konsepter i merkevareuniverset. Et godt eksempel på en av suksessene er KK Living som uten tvil er vinneren i bolig/ interiørsegmentet; KK Living øker med 72,2% GEP-eksponeringer. Samtidig ser vi at leserne vil ha interiørstoff i digitale kanaler og har derfor etablert KK Living som egen seksjon på KK.no. Her ser vi en god utvikling i trafikken. For å utnytte alle kanalene i KK-universet, arrangerer KK Living i samarbeid med Aller Travel, en egen shoppingreise for leserne til Istanbul med stjernestylist Tone Kroken. 

KK Stil
Aller Media Innsikt gjorde en undersøkelse mot KK-universet høsten 2014 (cirka 2000 respondenter), og her svarer 77,5% at hverdagsmote er det motestoffet de synes er mest spennende. Dette har vi tatt på alvor og KK Stil er nå et etablert magasin i merkevareuniverset. KK Stil fokuserer på naturlige kvinner, hverdagsmote og gir leserne guiding til hvordan de skal se fine ut. KK Stil debuterer i målingen med 85 000 GEP-eksponeringer og et bekreftet opplag på 25 259.

To nye magasiner

Det totale KK-universet gir mot og kraft til å lansere to nye magasiner i 2015. Både KK Spis og KK Sporty har stort potensialet til å lykkes, og samtidig være med på å opprettholde den brede markedsposisjonen Aller Media har i kvinnesegmentet. 

Totalt har Aller Media over 19 millioner GEP-eksponeringer i kvinnesegmentet og selger over 2,2 millioner blader og magasiner (KK, KK Stil, HENNE og STYLEmag) i året!


Kilde: TNS Gallup: Den offisielle magasinundersøkelsen (MU). 2015/1

kanalutvikling_kk.jpg

Kanalutvikling siste 5 år (lesere og unike brukere). Kilde: Print: Ipsos/MMI og TNS Gallup. Digitalt: TNS Scores, TNS Gallup