07.03.2018

Aller Media opprettholder en sterk posisjon i markedet

Aller Media beholder sin sterke posisjon i mediemarkedet. Hele 6 av 10 nordmenn bruker ett eller flere av Aller sine produkter hver eneste dag. Dette viser nye lesertall som offentliggjøres i dag.

Lesertallene fra TNS Gallup/Kantar for avis og ukeblad/magasin viser at kraften i Aller når 2,8 millioner nordmenn.

Dagbladet Pluss øker 
Det er en stabil utvikling for lesing av Dagbladet både på nett og mobil, mens det er en liten nedgang i lesing på papir. Samlet gir dette 1,4 millioner daglige lesere for Dagbladet. Dagbladet har også et godt grep om helgelesingen, med 261.000 lesere av helgeavisen til Dagbladet og 375.000 lesere på Magasinet. Opplagsmessig fortsetter Dagbladet Pluss veksten, og bidrar til at nedgangen i opplag for Dagbladet i 2017 kun blir på 3,5 %. 

Se og Hør står sterkt KK fortsetter veksten
Totalt når merkevaren Se og Hør digitalt og på papir ut til over 1 million lesere ukentlig. Opplaget for Se og Hør, Se og Hør Extra og På TV har holdt godt i 2017, samlet har de tre bladene en nedgang på 7,0 %.  

For KKs del gjør digital vekst og stabil utvikling på papir gjør at merkevaren når ut til, og blir lest av over en million lesere ukentlig. Målt i opplag er KK hele 60 % større enn sin nærmeste konkurrent.
- Det er hyggelig at både Se og Hør- og KK-merkevarene holder sine sterke posisjoner, tross opplagsnedgang. Leser- og opplagsutvikling er én ting, jeg gleder meg særlig over at våre totale dekningstall print og digitalt er så gode. Vi leverer meget gode resultater for tiden, jeg er stolt over farten vi har, sier Ingrid Skogrand, konserndirektør Kvinne/tema.