07.09.2015

Aller Media skaper ledende byråenhet innen event- og retailmarketing. Nova Vista og Fresh Thinking går sammen.

Det heleide Aller Media-selskapet Nova Vista slår seg sammen med sisteleddsbyrået Fresch Thinking og blir dermed et ledende byrå innen event- og retailmarketing i Norge. 

Nova Vista hadde siste år en omsetning på 95 MNOK, mens Fresch Thinkings omsetning var 35 MNOK. Hovedaksjonærene i Fresch Thinking, Espen Hermansen og Christian Melstrøm, går inn på eiersiden i det sammenslåtte selskapet sammen med Aller Media.

 -          Fresch Thinking har dyktige rådgivere, en sterk kundeportefølje og meget gode leveranser. Sammen er vi enda bedre rustet til å betjene krevende kunder som skal utvikle og ta ut live-strategier i sin kommunikasjon, sier daglig leder i Nova Vista, Stig Ove Gulbrandsen, som også blir daglig leder i det fusjonerte selskapet.

-          Fresch Thinking hadde kommet til et nivå der det var riktig å søke en partner for å realisere videre vekstplaner, og Nova Vista er som største aktør i sitt marked i Norge en perfekt match for oss,  sier Espen Hermansen, daglig leder i Fresch Thinking. Han går inn i ledergruppen i det nye selskapet.

Aller Media, som er et av Norges ledende medieselskaper, befester med dette grepet også sin posisjon som en av Norges største og ledende byrågrupperinger.

 

Styreleder i sammenslåtte Nova Vista/Fresch Thinking blir Aller Medias konserndirektør Rolf Hanche-Olsen.