25.04.2017

Aller Media til topps i European Digital Media Awards

Dagbladets "Gutten i plastposen" vant i kategorien "Beste innovasjon" i European Digital Media Awards, mens KK.no hentet hjem prisen i kategorien "Beste annonsekampanje for fullskjermformat".

Hvert år deler verdensorganisasjonen for aviser og nettaviser ut priser for de beste nettstedene. Og i går kveld drysset WAN-IFRA ut sine priser i konkurransen European Digital Media Awards. Dagbladet.no vant i kategorien beste innovasjon for reportasjeserien «Gutten i Plastposen» ved Bernt Jacob Oksnes.
- Det er en fantastisk ære. Jeg kunne ikke vært gladere, og det var gøy å slå Financial Times på målstreken, sier Oksnes, som har stått bak ideen og jobbet fram reportasjeserien.
Jeg er stolt på egne vegne og på vegne av Dagbladet. Det er takket være Dagbladets stiftelse og avisas standhaftige tro på kvalitetsjournalistikk at vi har fått tid til å gjøre dette.

Ikke tilfeldig
KK.no var nominert i tre kategorier, gikk til topps i kategorien "Beste annonsekampanje for fullskjermformatet", og fikk hederlig omtale i kategorien "Best lifestyle, entertainment or sports site".
- At vi får disse prisene er ikke tilfeldige. Det er systematisk arbeid og langsiktig tenkning, sier digital redaktør i Aller Media Jan Thoresen.
- Alle de nominerte prosjektene har pågått over flere år. Og alle prosjektene har til felles at vi jakter høyere kvalitet, vi skal være bedre enn konkurrentene, tenke digital først, være langsiktige og stole på at leserne kommer når vi er ambisiøse nok med satsning på innhold, presentasjon og kvalitet. Det er deilig å se at andre legger merke til det.

Resultater i kvalitet
I tillegg fikk Dagbladet hederlig omtale for prosjektet "Leserkritikk".
- Leserkritikk er et utrolig spennende prosjekt som virkelig gir resultater i kvalitet. Dette skal vi skal jobbe videre med. Det er inspirerende å få jobbe med innovasjon i et så framoverlent selskap som tør å bruke ressurser på det som hever kvalitet, sier Schmitz.

digaward-aller.no_.jpg

VINNERLAG: De glade prisvinnerne, Jan Thoresen, digital redaktør i Aller Media (t.v), produktutvikler Christoph Schmitz, redaktør Gjyri Werp, journalist Bernt Jacob Oksnes og Stephan Granhaug, konserndirektør digital. Foto: Privat