24.04.2014

Geir Bie til Nova Vista

Den profilerte tv-produsenten Geir Bie tar et opphold fra bransjen han har jobbet i de siste årene for å bli seniorrådgiver i event- og marketingbyrået Nova Vista.

- Det som er spennende med denne jobben, er at det er så kort vei fra kunde til produksjon. Med tv-produksjon er det mange flere ledd og større avstand fra annonsør til ferdig produkt. I Nova Vista jobber vi på en mye mer fremtidsrettet måte enten det dreier seg om et tv-prosjekt midt på Rådhusplassen eller på Smøla, sier Geir Bie.

Som seniorrådgiver i Nova Vista sier Bie at han ønsker å være den som «tenker litt utradisjonelt» rundt markedsføringsaktivitetene til kundene slik at disse kan ta nye og spennende retninger enten det er en lanseringsfest, en salgskampanje, «sampling» eller aktiviteter i butikk.

- Etter 20 år i tv-bransjen hvor jeg de siste årene har jobbet med annonsørfinansierte produksjoner har jeg fått et ganske godt overblikk over hva slags visjoner en annonsør har. Også kan jeg bidra til å utvikle dette til innhold til de arenaene Nova Vista har så god kjennskap til, sier Bie.

Kjent fjes i tv-bransjen

Bie er et kjent navn i tv-bransjen og har jobbet i flere av de store tv-produksjonsselskaper. Som tv-produsent var han delaktig i produksjonen av flere av landets største tv-show i Norge som «Skal vi danse», «Gullruten», «Spellemannprisen», pluss en rekke andre kjendis- og artistkonserter.

Tv-produsenten utelukker ikke at det kan blir mer levende bilder i Nova Vista. Mange av markedsføringsaktivitetene og prosjektene han kommer til å jobbe med har potensiale til å videreutvikles som tv-produksjoner. Enten i form av tradisjonelle reklamefilmer, i miniserier for web-tv eller som små nettfilmer.

Daglig leder i Nova Vista, Stig Ove Gulbrandsen, tror det kommer til å styrke produktet å få Bie med på laget.

- Vi har jobbet sammen med Geir Bie på flere prosjekter tidligere noe vi likte veldig bra. Han har et annet blikk på tingene, enn det en virksomhet som oss har, sier Gulbrandsen.

Kjøpt opp av Aller Media

Nova Vista ble kjøpt opp av det danskeide mediekonsernet Aller Media for noen år tilbake og har i dag en omsetning på rundt 100 millioner kroner og en margin på 10-12 prosent.

Etter et stort underskudd i 2008 på over 12 millioner kroner, har selskapet tjent penger i alle år.

- Vi gjorde en del endringer i 2009 og kvittet oss blant annet med reklamebilene våre. Vi har gått fra en omsetning på rundt 10-12 millioner kroner og vokst år for år med 40-50 prosent. Vi gjør mer for de kundene vi har samtidig får inn nye kunder, sier Gulbrandsen.

Selskapet jobber med kunder både innen dagligvare, elektronikk og telebransjen.