16.11.2015

Høydepunkter fra helseseminar

Aller Media er best på kvinner, og 9 av 10 av våre lesere er interessert i helse. Det gir unike muligheter for Aller Medias annonsører.

Helse, kosthold og sunnhet sto i fokus da Aller Media inviterte til helseseminar på The Theif torsdag i forrige uke. God frokost, god stemning og en nydelig soloppgang ble rammene da Adina Broady Aasebø, innsikts- og innovasjonsdirektør i Aller og Ingrid Skogrand, ansvarlig redaktør kvinne i Aller skulle dele funn fra den nye landsdekkende helseundersøkelsen og fortelle hvordan Aller sine ulike merkevarer jobber med temaet helse.

 
Sprek, ikke slank
Helse handler i økende grad om helhet, og det handler om å være sprek, ikke slank. Det viser funn fra en ny landsrepresentativ helseundersøkelse, presentert av innsikts- og innovasjonsdirektør i Aller, Adina Broady Aasebø.

- 9 av 10 Aller-lesere er interessert i helse. Samtidig oppgir 36 % av norske menn og kvinner at de mener helse kommer til å bli stadig viktigere i alle deres valg, og nesten to millioner norske menn og kvinner er mer opptatt av helsen sin i dag enn for 5 år siden, kunne hun fortelle.

Er du interessert i alle funnene fra undersøkelsen? Ta kontakt med en av våre selgere.

Undersøkelsen viser at Aller-leserne er ekstremt interesserte i helse og kosthold.
92 % av KK-leseren er interessert i både helse og kosthold. 85 % er interessert i trening og mosjon, og 50 % mosjonerer ukentlig. 41 % bruker vitaminprodukter ukentlig, mens 26 % tar tran ukentlig og 22 % bruker naturprodukter ukentlig.

Se og Hør-leserne: 87 % er interessert i helse og 85 % er interessert i kosthold. 78 % er interessert i trening og mosjon, men bare 41% mosjonerer ukentlig. 34 & bruker vitaminprodukter ukentlig, mens 26 % bruker tran og 18 % naturprodukter.

Allers-leserne: 88 % av Allerslesere er interessert i helse og 86 % er interessert i kosthold. 79 % er interessert i trening og mosjon, og 42 % mosjonerer ukentlig. 41 % bruker vitaminprodukter ukentlig, og 25 % bruker tran mens 23 % bruker naturprodukter.

Basert på undersøkelsen presenterte Aasebø også flere nyttige tips og innspill til utforming av annonseutrykk- og kommunikasjon. 

Best på kvinner
Aller Media produserer over 1000 sider med helsestoff og publiserer over 750 saker digitalt i året.

- Helse er en megatrend, og det er et enormt kunnskapsbehov, slo Ingrid Skogrand, ansvarlig redaktør kvinner fast under sitt foredrag ”Hvorfor skal vi fokusere på helse i Aller Media”.

- I Aller Media kan vi kvinner, og vi er rett og slett best på kvinner. Vi har ukentlig kontakt med mange tusen kvinner, og vi ser at lesertallene går opp. Det betyr at selv om medielandskapet endrer seg markant bruker mange av våre lesere mer tid på bladene og magasinene våre.

Kvinneområdet i Aller Media er også veldig stort digitalt, blant annet er KK.no en av Norges største nettsted for kvinner. - KK.no kommer i ny og  kul innpakning veldig snart, og da vil helse være et stort og viktig tema, avslørte Skogrand.

Content på agendaen 
Under seminaret ble også caset vitamineksperten.no presentert. Les mer om caset og se casefilm i linken under for å se hvordan Starcom og Aller Media løste caset hvor utfordringer var å få helsekostbransjen nå frem til en ung og digital målgruppe.

Case: Takeda med "Vitamineksperten.no"

 

  • Fult hus og god stemning til frokost.
  • Innsikts- og innovasjonsdirektør, Adina Broady Aasebø, la frem funn fra en landsrepresentativ helseundersøkelse.
  • Ingrid Skogrand er ny ansvarlig redaktør for kvinneporteføljen i Aller Media.
  • Hege Lorvik presenterte suksesscaset med Takeda og vitamineksperten.no