15.02.2016

Ingeborg Heldal tilbake i Aller

Ingeborg Heldal, profilert redaktør i Nettavisen/Side 2, er ansatt som bloggredaktør i Aller Media. Dermed kommer hun tilbake til konsernet etter fire år.

Hun skal jobbe med å styrke bloggsatsingen til Aller, og vil få en sentral rolle når det gjelder å utvikle bloggprofiler i alle Aller kanaler.  

Ingeborg Heldal har vært redaktør i Side2.no i to år. Hun har jobbet som programleder i NRK fra 2000-2003, før hun ble ansatt som journalist i ukebladet KK. Hun var sjefredaktør i det norske Cosmopolitan fra 2007 til 2012. Deretter jobbet hun som programleder i Studio 5 for kanal FEM. Ingeborg Heldal har også vært filmanmelder for P4 og P5, og jobbet som journalist, filmanmelder og programleder i Viasat Film.

 Jeg er takknemlig for alt det jeg har lært i Nettavisen og som redaktør for Side2.no. Det er en visjonær og uredd redaksjon med kort vei fra idé til gjennomføring, og jeg ønsker dem all lykke til videre, sier Ingeborg Heldal som ser fram til å kunne bidra i den nyopprettede stillingen i Aller.

Ingeborg Heldal har jobbet aktivt med bloggnettverket til Nettavisen/Side2.no, og har vært med på å bygge opp store profiler, samt sørget for at Nettavisen har fått en sterk posisjon innenfor underholdningssegmentet.

– Jeg er virkelig glad for at Ingeborg nå kommer «hjem» til oss i Aller. Hun er den rette til å lede vår strategiske bloggsatsing videre. Hun kan alle våre merkevarer, hun forstår bloggsfæren og hva som skal til for at vi evner å utnytte hele Aller-kraften. Vi har målgruppene og merkevarene både innenfor bredde- og nisjemedier, vi har stor digital trafikk, vi har et bokforlag, vi jobber med event og reiser. Ja, vi kan tilby de beste bloggerne et helt univers. Ingeborg Heldal skal jobbe med vårt dyktige salgsapparat, AdLINK, som har kommersielle avtaler med de største premiumbloggerne i Norge, og andre ressurser i Aller, sier konsernredaktør Ellen Arnstad.

Suksess satt i system

Bloggmarkedsføring har hatt en god utvikling hos både annonsører og bloggere, godt ledet av AdLINK, et datterselskap av Aller Media. Når ting er satt i system, slik det er gjort i AdLINK, blir seriøse bloggere, og arenaene for annonsørenes merkevarer, bedre ivaretatt. Dette har gitt gode resultater.

I AdLINKs stall finnes nå flere av Norges premiumbloggere, blant andre Tone Damli, Celine Aagaard, Trine Sandberg/Trines matblogg, Maria Skappel, Småbarnsforeldre, Emilie «Voe» Nereng og Petter Northug. Annonsørene får gjennom bloggmarkedsføring en viktig arena, og påvirkningskraft som kan bidra til å skape, endre eller flytte holdninger knyttet til merkevarer. Med denne satsingen tar Aller Media-konsernet en sterk posisjon i en trend som vil vokse ytterligere i 2016.

 – Med Ingeborg Heldal på laget, skal vi styrke vår posisjon i bloggmarkedet ytterligere. Vi er allerede ledende når det gjelder å kommersialisere på de største premiumbloggerne i Norge. Med Ingeborg sin innholds- og relasjonskompetanse, kreativitet og kunnskap om alle mediekanalene, vil Aller bli en ledende aktør i alt det nye som skjer innenfor blogg, sier daglig leder i AdLINK, Tore Nesheim.

Ingeborg Heldal vil som bloggredaktør rapportere til konsernredaktør Ellen Arnstad. Heldal begynner i stillingen mandag 8. februar.

 

_ellen_arnstad_og_ingeborg_heldal_foto_curt_hjertstedt.jpg

Satser stort på blogging: Ellen Arnstad og Ingeborg Heldal (foto: Curt Hjertstedt/Aller)