22.06.2016

Widerøe landet på Redink

Ikke mindre enn 46 byråer kjempet om kommunikasjonskontrakten med Widerøe – som nå lander hos Redink. Widerøe blir dermed den første store norske merkevaren som velger et content marketing-byrå som hovedbyrå.

Direktør salg/marked/distribusjon for salg i Widerøe, Åsta Braathen sier følgende:

Vi gleder oss til å jobbe med Redink. Valget er helt riktig for oss. Det var knivskarp konkurranse – utrolig mange spennende og dyktige miljøer – men få tradisjonelle byråer var med i siste runde. De fleste detter av ved at de ikke har det digitale "DNA'et". Det digitale kan ikke "kobles" på. Hos oss er det ikke noen som jobber tradisjonell marketing og noen som jobber content. Alle jobber content og alle jobber digitalt. Ingen forskjell.

Redink overtar stafettpinnen fra McCann som har hatt Widerøe-kontoen de siste årene. Redink har i dag rundt 70 medarbeidere, og er Norges største og mest komplette content marketing-byrå. Med Aller Media som største aksjonær inngår byrået i  Ahead-nettverket, noe som gjør at selskapet også kan trekke på kapasitet og kompetanse hos sine søsterbedrifter Hyper, OMG og Nova Vista.

- Vi er både veldig glade og veldig stolte, sier administrerende direktør Per Engh Halvorsen i Redink. − Vi gikk inn i pitchen med et tydelig statement om at vi ikke tror på reklame. I stedet er vi hellig overbevist om at innholdsmarkedsføring er en bedre og langt mer effektiv vei å gå for å selge flybilletter og bygge en tydelig merkevare i den nye mediehverdagen. Noen vil kanskje mene at Widerøe er modige som velger noe nytt, men vi føler oss trygge på at selskapet viser vei også for andre store merkevarer. At vi får en plass i cockpit sammen med Widerøe på denne reisen, er selvfølgelig noe vi gleder oss stort over, sier han.

 

redink-wideroe.jpg

Teamet fra Redink og Wideroe.