Nyheter

Dagbladet trenger sommervikarer

Vil du bidra til at Dagbladets 1.5 millioner daglige lesere får godt lesestoff i sommer? Dagbladet skal engasjere sommervikarer i våre redaksjonelle avdelinger. Vi ønsker vikarer med bredest mulig medieerfaring. Det er en forutsetning at du har relevant utdannelse og/eller journalistisk praksis.

Sider

Den nye felles kjendisdesken for sammenslåingen av kjendis.no og seoghør.no er nå etablert. Leder for kjendisdesken blir redaktør Jonas Jørstad.
Google-sjefen i Norge, Jan Grønbech, mener den teknologiske utviklingen vil ta av i eksponentiell fart. - Når boken om menneskehetens innovasjoner skal skrives, så mener mange at den vil starte med 2015, sier Grønbech i dette juleintervjuet.
Opplags-, lesertall fra TNS var klare i dag, på selveste kvinnedagen 8. mars. 6 av 10 bruker ett eller flere Aller-produkter viser tallene. Med sterke posisjoner innenfor nyhets-, aktualitets- og kvinnesegmentet, når Aller ut til 2,8 millioner mennesker.

Adlink og Aller starter høstsesongen offensivt med å signere den populære mote- og livsstils-bloggeren Tine Monsen. Tine har de siste årene hatt bloggen sin på Nettavisen, men har brukt sommeren til å gi bloggen et redesign og flytte den over på ny plattform.

Aller er ny generalsponsor på Gulltaggen, Nordens viktigste konferanse for digital markedsføring og kommunikasjon.
Etter en rekke oppkjøp de siste årene etablerer Aller nå Ahead Group, som med en omsetning på over 700 MNOK og mer enn 350 medarbeidere blir et av Nordens største byrånettverk.

Aller kjøper 100 % av Scandinavian Online AS (sol.no) og styrker dermed sin digitale posisjon ytterligere. Aller eier fra før 49,9 % av selskapet, og overtar de resterende aksjene fra Eniro AS.

Aller Media AS i Norge oppnådde et driftsresultat (EBITDA) på 142,9 MNOK siste år, som er en forbedring på 98 % fra året før.

Vi dominerer kvinnesegmentet og har en solid markedsandel på 46% av GEP-eksponeringene totalt i året. Dette har vi blant annet klart gjennom en strategisk satsning på KK-universet.

Tjenesten pling skal gi brukeren ubegrenset adgang til nesten 20 magasin- og trendtitler, samt ukebladene Femina og Se og Hør. Aller Media vil med satsingen stå sterkt hos den digitale medieforbrukeren. 

Finske Aller Media har inngått et medie-samarbeid med en stor aktør i dagligvarehandelen, Kesko - en av Finlands største supermarkedkjeder.

Oppkjøpet gjør Aller til en av Nordens største aktører innenfor client publishing og skal gjøre Aller til nordisk markedsleder innenfor det voksende content marketing-området.

EBITDA resultatet ble på kr 151,3 mill. kroner, som er en forbedring med kr 78 mill. fra året før. Resultatendringen skyldes ny virksomhet, gode posisjoner i annonsemarkedet digitalt, og kostnadsreduksjoner som mer enn oppveier for printmedienes omsetningsnedgang.
Den profilerte motebloggeren Annabel Rosendahl skifter plattform, og blir nå å finne i motebloggporteføljen til Aller Media og AdLINK, sammen med profiler som Darja Barannik, Celine Aagaard, Vanessa Rudjord, Storm Pedersen og Tone Damli.

Aller Media løfter kvinnesatsingen på print og samler KK med hele KK-universet, Henne, ToppGirl, Allers, kryssordporteføljen og alle spesialutgavene knyttet til de ulike merkevarene. Ingrid Skogrand (40) får nå ansvaret som redaktør for hele mediedivisjonen.

Aller Media AS har solgt 100 % av aksjene i Fineart AS til en gruppering bestående av eksterne investorer og nøkkelpersoner i Fineart