09.12.2014

Aller Media kjøper 60 % av OMG

Aller Media fortsetter satsningen på marketing-tjenester og har nå inngått avtale om kjøp av 60 % av OMG AS.  

Selskapet er et av landets ledende selskaper innen «performance marketing», med sterke posisjoner innen CRM, søketjenester og sosiale medier. 

OMG omsetter for ca. 75 MNOK, har 25 ansatte og er i sterk og lønnsom vekst.

- OMG er et svært solid og kompetent selskap som passer godt inn i vår strategi for forretningsområdet «Marketing Services» i Aller. Dette består fra før av selskaper som Nova Vista, Hyper, Redink og HS Media, som alle har ledende posisjoner innen sine områder, sier adm. direktør Roger Hansen i Aller Media.
- OMG var kommet til et punkt der det var naturlig å få inn en industriell eier når vi skal jobbe med videre vekst, og vi ser frem til et tettere samarbeid med Aller og de andre selskapene innen Marketing Services, sier adm. direktør Jørgen Schibsted i OMG.
OMG har en rekke kjente norske selskaper på kundelisten, herunder også Aller Media.

- Vi har vært kunde hos OMG i lengre tid, og det er på denne måten vi har blitt kjent med selskapet og sett hva de kan utrette både for oss selv og for våre annonsører, sier direktør Rolf Hanche-Olsen i Aller Media, som blir styreleder i det nye selskapet.
OMG eies i dag av ansatte og styremedlemmer, og de forblir alle som aksjonærer etter salget av aksjemajoriteten til Aller Media.

 

Kontaktpersoner: 

Aller Media AS: Adm. direktør Roger Hansen, [email protected] .no / tlf. 93045590
Direktør Rolf Hanche-Olsen, [email protected] / tlf. 92818200
OMG AS: Adm. direktør Jørgen Schibsted , [email protected]/tlf. 99744444

http://omg.no/