06.01.2016

Derfor blir KK.no den mest inspirerende og interessante digitale destinasjonen for kvinner!

Våren 2006 startet Aller Media sin digitale kvinnesatsing og lanserte KK.no. Med en ny og samlet kraft videreutvikler vi kvinnesatsingen og feirer samtidig 10-års jubileum i år.

Se nye KK.no her

- Med utgangspunkt i historikken til merkevaren KK, har KK.no moderne og oppdaterte ambisjoner, og da er det på tide å fornye seg både når det gjelder innhold og visuell profil. Nye KK.no skal være alt det KK.no har vært, og nå: Mye mer, sier Gjyri Helen Werp, ansvarlig redaktør for KK.no.

KK.no er den mest inspirerende og interessante digitale destinasjonen for kvinner!
- For over 140 år siden skapte Laura Aller ukemagasinet KK. Hun var lidenskapelig opptatt av å kunne hjelpe og støtte kvinner. I dag er visjonen den samme og minst like aktuell; det handler om å gi norske kvinner tips, guiding og inspirasjon i hverdagen! I 2006 lanserte vi KK på nett og kan dermed feire 10-års jubileum med KK.no i ny drakt.

KK.no gir annonsørene en ny destinasjon
Med nye KK.no får annonsører og samarbeidspartnere en destinasjon hvor de kan bygge sin merkevare med magasinets unike egenskaper - gjennom innovative kommersielle løsninger. Det gjelder å bli en del av innholdet som leserne selv velger. KK.no inneholder høykvalitetsinnhold innen mote og skjønnhet, helse, kosthold og trening, interiør og hage, mat, reise, kunst og kultur.

- For annonsørene innebærer denne lanseringen nye og innovative kommunikasjonsmuligheter. Og gjennom dokumentasjon og målgruppekjennskap skal vi bidra med å nå helt frem, ikke bare ut! fortsetter Werp.

Her finner du mer informasjon om annonsering.

Nye KK.no er en feed – ikke en nettavis!
Nye KK.no gjenspeiler vår nye digitale hverdag med økt bruk av sosiale medier, hvor vi er vant til å få en strøm av innhold fra ulike kilder. Forskjellen fra sosiale medier-universet, er at alt innhold på KK.no er kurert jamfør våre verdier, profil og målsetting. På denne måten optimaliserer vi opplevelsen – ikke minst på mobilen. Løsningen er en feed hvor leserne kan tilpasse etter egne behov og interesser.

- Bakgrunnen for å velge denne løsningen er at vi ønsker å øke antall artikler lest og tid brukt på siten per leser. Aller Media har gode erfaringer med dette gjennom det danske nettstedet royalista.com, og vi ser også at nye nettsteder som for eksempel vogue.com velger å bruke samme måte å  presentere innholdet på, sier Werp videre.

Nye KK.no er Aller Medias digitale spydspiss for alt kvinnerelatert innhold: Et digitalt inspirasjonsunivers som leverer daglig nyttestoff, underholdning, sterke historier og siste nytt i innen livsstil for kvinner. Innholdet kommer fra ulike merkevarer i Aller Media, sosiale medier, bloggere og annonsører.

Se nye KK.no her

Kontaktinfo:
Ansvarlig redaktør, Gjyri Helén Werp
E-post: [email protected]
Mobil: 970 16 055

Foto: Janne Rugland

kk-redaksjonen.jpg

Fra venstre bak: Malin Gaden, Fredrik Antonsen, Darja Barannik, Adele Blystad, Hanne Remberg, Hillevi Forsman, Silje Førsund. I sofaen: Angelica Martinsen, Jan Thoresen, Gjyri Helén Werp, Ronja Rognmo (Malini Bjørnstad var fraværende da bildet ble tatt).