18.09.2019

Nytt superbrand i Ahead Group: Hyper og Redink slår seg sammen

To av kommunikasjons- og reklamebransjens mest kjente merkevarer har besluttet å slå seg sammen for å skape et nytt superbrand: HyperRedink.

- Vi slår nå sammen to av stjernene i bransjen, og skaper en helt unik møteplass for kreativitet, innhold, teknologi og strategi. HyperRedink blir uten tvil det bredeste og mest komplette kompetansemiljøet i Norge samlet under ett tak, sier administrerende direktør i Ahead Group Norge, Per Engh Halvorsen.

Han viser til økende bransjeglidning som en viktig bakgrunn for at de to byråene nå blir ett.
- Vi må hele tiden vurdere optimal organisering av våre brands for å sørge for at vi ligger i forkant av utviklingen. Kombinasjonen Hyper og Redink vil gi en grenseløs tilnærming til problemløsning, sier Engh Halvorsen.

Unikt tjenestetilbud og kraftfull kultur
Det nye superbyrået vil bli ledet av Redinks administrerende direktør, Øyvind Vederhus.
- Dette blir ikke bare et kraftfullt selskap med et unikt tjenestetilbud, men også en kraftfull kultur bestående av så vel strålende unge talenter som ringrever med tung erfaring, sier Vederhus, og utdyper:
- HyperRedink vil være i stand til å skape svært effektive konsepter og kommunikasjonsløsninger. Byråenes kombinerte kompetanse - dyp teknologisk forståelse, grenseløs kreativitet, de beste historiefortellerne og svært erfarne strateger – er rett og slett magi og struktur i skjønn forening, sier Vederhus.

Noen av landets mest spennende kunder
Det nye selskapet har noen av landets mest spennende kunder i porteføljen, blant dem Santander, OsloMet, Telia, Norsk Tipping, Mills, Atea, Norges Bank, Forsvaret og Stortinget. HyperRedink får totalt nesten 100 ansatte og en omsetning på om lag 150 millioner. Byråene samlokaliseres i løpet av kort tid.

Fusjonen er et resultat av en grundig prosess i Ahead-konsernet, der ledergruppene i begge selskapene har bidratt. Hypers administrerende direktør Jørgen Schibsted går av som følge av fusjonen, men er likevel full av lovord for det som nå skjer.
- De to søsterbyråene har i løpet av det siste året jobbet stadig tettere sammen. Det har gitt en erkjennelse av at vi utfyller hverandre på et helt unikt vis, og at vi sammen kan representere en ny og ekstremt relevant kraft i markedet. I tillegg vil det nye selskapet kunne ta ut betydelige synergier innen alt fra salg og ledelse til prosjektgjennomføring og drift, sier han.

nytt_superbrand_hyperredink_allerno.jpg

CEO Hyper, Jørgen Schibsted (f.v), CEO Ahead Group, Per Engh Halvorsen og CEO Redink, Øyvind Vederhus. Foto: Thomas Hagersveen