Nyheter

Aller Media søker Digital produkteier for Dagbladet og Dinside

Vi leter etter deg som vet hvordan man kan bruke innhold, mennesker og teknologi til å skape digital vekst og kvalitet for Dagbladet og Dinside. Du trigges av muligheten til å skape nye produkter i et samspill mellom teknologi som maskinlæring, automatisering, personalisering, kunstig intelligens og en redaksjon.

Sider

Aller Media søker direktør for et viktig satsingsområde med stort mulighetsrom. Direktør video skal lede utviklingen av levende bilder som forretningsområde, og vil ha en nøkkelrolle i å identifisere nye forretningsmuligheter, sikre innholdsstrategien og legge til rette for gode produksjonsløsninger og publisering på tvers av merkevarene i konsernet.

Styret i Dagbladet AS har i dag ansatt Alexandra Beverfjord (41) som ny ansvarlig redaktør/administrerende direktør i Dagbladet AS etter John Arne Markussen. Beverfjord kommer fra stillingen som nyhetsdirektør i NRK.

Nettbil er en relativt nystartet tjeneste som hjelper privatpersoner med å selge bilen sin på en rask, trygg og enkel måte. Nå får selskapet økt kraft til å vokse, når Aller Media gjennom en kombinasjon av kapital og markedsføring i Aller-medier blir eier av 34 % av selskapet.

I dag klokken 10.00 forsvinner én bokstav fra logoen til 13 kjente, norske merkevarer på Facebook, blant annet Aller Media sin A. Dette som en del av kampanjen "Logodonasjon".

Aller Media beholder sin sterke posisjon i mediemarkedet. Hele 6 av 10 nordmenn bruker ett eller flere av Aller sine produkter hver eneste dag. Dette viser nye lesertall som offentliggjøres i dag.

- nytt messekonsept i Norge, inspirert av suksess i flere andre europeiske land!

Vil du bidra til at Dagbladets 1.5 millioner daglige lesere får godt lesestoff i sommer? Dagbladet skal engasjere sommervikarer i våre redaksjonelle avdelinger. Vi ønsker vikarer med bredest mulig medieerfaring. Det er en forutsetning at du har relevant utdannelse og/eller journalistisk praksis.

Sol.no har tidligere vært en stor startside på nett. Nå er det den viktigste nyhetsaggregatoren i Norge. Vi har solid økonomi, og går med overskudd. Trafikken vokser kraftig på mobil. Hovedprosjektet til Sol.no er å bli markedsleder innen maskinlæring og kunstig intelligens. Nå ledig stilling som Redaksjonssjef Tema og Nettjournalist Tema

Vi takker kundene og byråene for tilliten i året som er gått.

For å styrke seg i et marked hvor kundene ønsker tilgang til spesialistkompetanse samtidig som de ønsker helhetlige leveranser, knyttes nå Hyper, OMG og Uniform tettere sammen med felles leder.

Ansvarlig redaktør Gjyri Helen Werp takket for seg i september. Nå blir Ingeborg Heldal den nye sjefen for KK, både digitalt og på papir.

Nye lesertall som offentliggjøres i dag viser at Aller Media opprettholder en sterk posisjon i markedet.

Adlink og Aller starter høstsesongen offensivt med å signere den populære mote- og livsstils-bloggeren Tine Monsen. Tine har de siste årene hatt bloggen sin på Nettavisen, men har brukt sommeren til å gi bloggen et redesign og flytte den over på ny plattform.

KK hentet hjem en av de aller gjeveste prisene under utdelingen av medieprisene i Bergen og fikk hederstittelen Årets Magasin. I tillegg ble KK Mila kåret til årets redaksjonelle event.

Dagbladets "Gutten i plastposen" vant i kategorien "Beste innovasjon" i European Digital Media Awards, mens KK.no hentet hjem prisen i kategorien "Beste annonsekampanje for fullskjermformat".

Aller Media og StartupLab, Norges største miljø for teknologibaserte oppstartsbedrifter, inngikk denne uken avtale om at Aller Media blir StartupLabs første partner fra mediebransjen. Fra før har StartupLab partnerskap med bl.a. Posten, DNB, Telenor, Hafslund og Møller Gruppen. Målet er å skape en lyttepost og arena for gjensidig læring mellom entreprenørene og en stor, men endringsvillig industribedrift.