Nyheter

Norges første nettavis om elbil lansert

Nordmenn er verdensledende på elbil. Nå får vi også en egen nettavis som bare skriver om elektriske biler. Elbil24.no er lansert og drives av Scandinavia Online, som er en del av Aller Media.

Sider

Den nye felles kjendisdesken for sammenslåingen av kjendis.no og seoghør.no er nå etablert. Leder for kjendisdesken blir redaktør Jonas Jørstad.
Google-sjefen i Norge, Jan Grønbech, mener den teknologiske utviklingen vil ta av i eksponentiell fart. - Når boken om menneskehetens innovasjoner skal skrives, så mener mange at den vil starte med 2015, sier Grønbech i dette juleintervjuet.
Opplags-, lesertall fra TNS var klare i dag, på selveste kvinnedagen 8. mars. 6 av 10 bruker ett eller flere Aller-produkter viser tallene. Med sterke posisjoner innenfor nyhets-, aktualitets- og kvinnesegmentet, når Aller ut til 2,8 millioner mennesker.

Adlink og Aller starter høstsesongen offensivt med å signere den populære mote- og livsstils-bloggeren Tine Monsen. Tine har de siste årene hatt bloggen sin på Nettavisen, men har brukt sommeren til å gi bloggen et redesign og flytte den over på ny plattform.

Aller Media har inngått en avtale om å kjøpe 70 prosent av Retail House i Norge. Avtalen omfatter i tillegg et formalisert samarbeid med Retail House i Sverige. Hvilket er i tråd med Allers byrånettverk, Ahead Group, sitt mål om å styrke den nordiske byråsatsningen.

Styret i Dagbladet AS har i dag ansatt Alexandra Beverfjord (41) som ny ansvarlig redaktør/administrerende direktør i Dagbladet AS etter John Arne Markussen. Beverfjord kommer fra stillingen som nyhetsdirektør i NRK.

I dag klokken 10.00 forsvinner én bokstav fra logoen til 13 kjente, norske merkevarer på Facebook, blant annet Aller Media sin A. Dette som en del av kampanjen "Logodonasjon".

Aller er ny generalsponsor på Gulltaggen, Nordens viktigste konferanse for digital markedsføring og kommunikasjon.
Etter en rekke oppkjøp de siste årene etablerer Aller nå Ahead Group, som med en omsetning på over 700 MNOK og mer enn 350 medarbeidere blir et av Nordens største byrånettverk.

Aller kjøper 100 % av Scandinavian Online AS (sol.no) og styrker dermed sin digitale posisjon ytterligere. Aller eier fra før 49,9 % av selskapet, og overtar de resterende aksjene fra Eniro AS.

Aller Media AS i Norge oppnådde et driftsresultat (EBITDA) på 142,9 MNOK siste år, som er en forbedring på 98 % fra året før.

Vi dominerer kvinnesegmentet og har en solid markedsandel på 46% av GEP-eksponeringene totalt i året. Dette har vi blant annet klart gjennom en strategisk satsning på KK-universet.

Aller Media samler nå alle sine norske marketing selskaper i byrånettverket Ahead Group i et eget konsern under navnet Ahead Group Norway AS. Dette skal bli en av de største og mest kraftfulle byrågrupperingene i Norge, tilpasset den nye mediehverdagen, sier Per Engh Halvorsen, som blir administrerende direktør i det nye selskapet.

Tjenesten pling skal gi brukeren ubegrenset adgang til nesten 20 magasin- og trendtitler, samt ukebladene Femina og Se og Hør. Aller Media vil med satsingen stå sterkt hos den digitale medieforbrukeren. 

Finske Aller Media har inngått et medie-samarbeid med en stor aktør i dagligvarehandelen, Kesko - en av Finlands største supermarkedkjeder.

Oppkjøpet gjør Aller til en av Nordens største aktører innenfor client publishing og skal gjøre Aller til nordisk markedsleder innenfor det voksende content marketing-området.